Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Aktualności

Poznaj listę pokrycia i zalety czujników TPMS BOSCH Quick-FIT

2023-10-27

Nie każdy warsztat ma świadomość, ile korzyści niesie z sobą korzystanie z czujników uniwersalnych. Jedną z nich jest czujnik, którym można obsłużyć wiele pojazdów zamiast wielu czujników dedykowanych z wąskim pokryciem. Ale to nie wszystko! Przeczytaj i dowiedz się, dlaczego uniwersalne czujniki TPMS są „lepsze” niż zaprogramowane zamienniki.
Poznaj listę pokrycia i zalety czujników TPMS BOSCH Quick-FIT
Poznaj listę pokrycia i zalety czujników TPMS BOSCH Quick-FIT

Czujnik uniwersalny BOSCH QUICK Fit pokrywa bardzo szeroką listę pojazdów. Warto przedstawić to szczegółowo na liczbach.
Quick Fit to jeden czujnik, który pokrywa:

· 28 marek pojazdów

· 233 modele pojazdów

· 80 numerów OE czujników oryginalnych

Razem to ponad 1500 samochodów w różnych wersjach silnikowych.

Lista jest długa, dlatego w całości można ją obejrzeć TUTAJ.

3 powody, dla których warto korzystać z uniwersalnych czujników TPMS

1) Dzięki szerokiemu pokryciu, wystarczy stale mieć na stanie warsztatu 4 czujniki uniwersalne, aby być gotowym na obsługę większości pojazdów na rynku. Czujniki uniwersalne pozwalają na stworzenie w kilka sekund zupełnie nowego kompletu do każdego auta lub sklonowanie oryginalnych czujników fabrycznych – np. do drugiego kompletu kół.

2) Oparcie obsługi układów TPMS na czujnikach uniwersalnych to dla warsztatu oszczędność czasu i kosztów. Pozwala to uniknąć, często kłopotliwego doboru czujników zaprogramowanych do danego modelu pojazdu, a co za tym idzie kosztów związanych z ewentualnymi pomyłkami.

3) Na koniec warto dodać, że czujniki uniwersalne są „wielorazowego użytku”. To kolejne udogodnienie, które dla warsztatu oznacza, że pomyłka w programowaniu to nic strasznego. Gdy okaże się, że umówiony klient nie dojechał albo po prostu nastąpiła pomyłka – taki czujnik można ponownie przeprogramować pod inne auto.

Jakie urządzenie do TPMS do obsługi czujników uniwersalnych?

Oczywiście trzeba podkreślić, że czujniki uniwersalne nie funkcjonują w opisany powyżej sposób, bez urządzenia do TPMS, dzięki któremu możliwa jest ich konfiguracja i przyuczenie do ECU pojazdu. BOSCH opracował dedykowane urządzenie TPA 300, które oprócz czujników Quick Fit obsługuje szeroką gamę uniwersalnych czujników dostępnych na rynku.

Nie warto jednak traktować urządzenia diagnostycznego do TPMS jako zbędnego wydatku. Ponieważ obecnie każdy nowy samochód jest wyposażony w czujniki ciśnienia,  nowoczesny warsztat wulkanizacyjny lub mechaniczny, oferujący usługę zmiany opon, powinien kontrolować poprawność działania czujników TPMS przy przyjęciu samochodu do warsztatu. Jest to o tyle ważne, że pozwala uniknąć nieporozumień w wypadku gdy któryś z czujników już na wejściu był niesprawny.

Jeśli jesteś właścicielem warsztatu i nadal zastanawiasz się czy urządzenie do obsługi TPMS jest ci potrzebne, to warto na tę kwestię spojrzeć z punktu widzenia utraconych kosztów. Może się bowiem okazać, że kilka niewykonanych wymian opon połączonych ze sprzedażą kompletu czujników może spłacić inwestycje w urządzenie. Od tego momentu przynosiłoby ono tylko korzyści. Warto pamiętać, że tylko część pojazdów ma automatyczną adaptację TPMS, co pozwala na montaż czujników w kołach bez żadnych dodatkowych czynności. A to przekłada się na znaczne ograniczenie usług „oponiarskich” warsztatu.

Odbierz 4 czujniki QUICK FIT do 30.11.2023

W okresie 1.09–30.11.2023 r. kup urządzenie TPA 300 w Inter Cars.

Zarejestruj się TUTAJ do programu BOSCH Extra, jeśli nie jesteś jego uczestnikiem.

Do 15.12.2023 r. prześlij na [email protected]:

•   albo skan faktury VAT (z zasłoniętą lub zamazaną ceną),

•   albo skan umowy leasingowej i protokołu przekazania urządzenia (z zasłoniętą lub zamazaną ceną).


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email